Tiedote Jyväskylän 17.11. ravien lähdön numero 4 tapahtumista

la marrask. 17 16:53:00 2018

Tiedote Jyväskylän 17.11. ravien lähdön numero 4 tapahtumista:

Jyväskylässä Killerin raviradalla tapahtui lauantaina 17. marraskuuta valitettava tilanne, jossa neljännen lähdön valjakot numero 4 ja 8 kolaroivat. Numerolla 4 kilpaillut Tinon Valo lähti kaartumaan kaarteessa ulospäin, jolloin numerolla 8 kilpaillut Sarmööri törmäsi Tinon Valoon.

Kolarin seurauksena Sarmööri pääsi hetkeksi irti. Hevonen juoksi vapaana noin 300 metrin matkan, minkä jälkeen se saatiin kiinni ja vietiin tutkittavaksi. Tinon Valo kaatui ja jäi makaamaan hetkeksi radan pintaan. Se irrotettiin valjaista ja kävelytettiin tallialueelle tutkittavaksi. Paikalla ollut kilpailueläinlääkäri on tutkinut molemmat osallisena olleet hevoset, eikä kumpikaan niistä loukkaantunut tilanteessa.

Tinon Valoa ohjasti lähdössä Petri Ripatti, Sarmööriä Juhani Heikkinen. Molemmat ohjastajat on viety sairaalaan jatkotutkimuksiin.

Tilanne saatiin selvitettyä nopeasti, ja Jyväskylässä ravit jatkuivat normaalisti noin puolituntia aikataulusta myöhässä.

Lisätietoja:

Kari Nyyssönen